Organizace

Vedení školy ve školním roce 2017/2018:

Ředitelka školy  Mgr. Jana Kristová
Výchovná poradkyně  Mgr. Františka Šobáňová
Školní metodik prevence  Mgr. Pavol Klimeš
Koordinátorka environmentální výchovy  Mgr. Milena Kuběnová
   

 

Další pedagogičtí pracovníci:

Mgr. Marie Bušinová

Mgr. Kateřina Čechová

Mgr. Ľudmila Justová

Marie Netopilová

Mgr. Lenka Ratuská

Mgr. Františka Šobáňová

Mgr. Růžena Vnučková

Mgr. Andrea Zálešáková

Náboženství – Mgr. Jan Šimoník

Charakteristika školy

Základní škola a mateřská škola, Ježov je úplnou základní školou s 9 postupnými ročníky rozčleněnými na I. stupeň a II. stupeň. Škola je spádovou školou pro děti z Mikroregionu Podchřibí. V současné době ji navštěvují žáci z obcí: Ježov, Labuty, Skalka, Vřesovice, Žádovice, Kelčany a Hýsly. Dopravní spojení pro žáky z okolních obcí je vyhovující, u školy je zřízena autobusová zastávka.

Výuka žáků probíhá v rozlehlém klidném školním areálu, který tvoří hlavní budova školy, tělocvična, jídelna a víceúčelový sportovní areál. K výuce slouží 9 kmenových učeben, odborná učebna pro výuku informačních a komunikačních technologií, zařízení dílen, keramické dílny s keramickou pecí a knihovnou školy. Vynikající jsou podmínky pro výuku tělesné výchovy i praktických činností.

Cíle výchovy a vzdělávání

  • Rozvíjet osobnost žáka tak, aby mohl samostatně myslet a svobodně se rozhodovat, učit jej odpovědnosti za vlastní chování a jednání v míře přiměřené jeho věku.
  • Budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí.
  • Otevřít školu veřejnosti. Spolupracovat s veřejností – rodiči, zřizovatelem, obcí.
  • Propagovat práci školy v tisku, v místním zpravodaji obecního úřadu, ve vlastním zpravodaji školy a dalších médiích, mezi rodičovskou veřejností.
  • Rozvíjet jazykové a komunikační dovednosti žáků v mateřském jazyce, v cizích jazycích, informačních a komunikačních technologiích.
  • Podporovat estetickou výchovu žáků a celkové estetické cítění.
  • Vést žáky ke zdravému životnímu stylu, podporovat rozvoj pohybových dovedností ve školních a mimoškolních aktivitách.
  • Uplatňovat prvky environmentální výchovy v každodenním životě školy. Předávat žákům informace o životním prostředí a jeho ochraně.
  • Podporovat žáky s hudebním a pohybovým nadáním i žáky manuálně zručné.
  • Podporovat činnost školní družiny jako prvku zájmového vzdělávání.